Informatie

Veelgestelde vragen

Ik heb net online gereserveerd. Hoe weet ik zeker of mijn boeking is gelukt?

U ontvangt binnen 24 uur een mail dan wel een telefonische bevestiging voor uw ritopdracht van de centrale.

Hoe maak ik een online reservering?

Dit doet u eenvoudig online door te klikken op: ‘Boeken’ rechtsboven in het menu. U geeft in de rekenmodul de gevraagde ophaaladres en bestemmingsgegevens in en klikt u op: ‘Bereken’. Na het weergeven van de ritprijs kunt u de rest van de gegevens opgeven en versturen.

Beschikt Haarlem Taxi Centrale over kinderzitjes?

Ja, zowel kinderstoelen als kinderzitjes. Deze hebben we standaard in de taxi, maar het is altijd verstandig om het voor de zekerheid door te geven.

Hoeveel personen mogen er in een taxi vervoerd worden?

De chauffeur mag maximaal 4 personen vervoeren in een taxi.

Hoeveel personen mogen er in een taxibus vervoer worden?

De chauffeur mag maximaal 7 personen vervoeren in een taxibus.

Wat zijn de kosten voor een taxi?

U kunt eenvoudig uw route berekenen op deze website. klik op “Home”.

Kan ik op rekening rijden?

Indien u vaker gebruik maakt van onze diensten, kunt u op rekening rijden. Mail of bel ons voor meer informatie hierover.

Kan ik pinnen in de taxi of met creditcard betalen?

Ja dat kan. De volgende creditcards worden geaccepteerd Mastercard, Visa en Amex. Wij verzoeken u dit van te voren door te geven.

Kan er een rolstoel mee?

Ja, opvouwbare / inklapbare, overige soorten rolstoelen,. Wij verzoeken u dit van te voren door te geven.

Mag ik mijn huisdier meenemen?

Huisdieren zijn in principe in de taxi niet toegestaan, tenzij u het huisdier in een tas of doos op schoot houdt. Hulphonden zijn natuurlijk wel toegestaan. Ons verzoek is om dit wel van te voren door te geven, zodat de planning hiermee rekening kan houden. Afhankelijk van de rit/ route hanteren we een toeslag van minimaal 15 euro.

Kan ik ook telefonisch een taxi boeken?

Ja, naast het online boeken, is er ook de mogelijkheid om telefonisch of per mail te reserveren.

Mag er gerookt worden in de taxi?

Nee, er geld een algemeen rookverbod.

Ik heb per ongeluk iets laten liggen/verloren in de taxi. Wat nu?

U kunt met onze centrale contact opnemen om te vragen of uw voorwerp gevonden is: telnr. 023 – 4444023. Indien wij uw voorwerp gevonden hebben, kunt u in overleg een afspraak maken over hoe u in het bezit van het gevonden voorwerp kunt komen.

Worden er kosten in rekening gebracht als ik na de bevestiging de taxi annuleer?

– 24 uur vooraf de ophaaltijd brengen we 10% van de ritprijs in rekening. – tussen 12 uur vooraf de ophaaltijd brengen we 50% van de ritprijs in rekening. – korter dan 3 uur vooraf de ophaaltijd brengen we 100% van de ritprijs in rekening.

Hoe kan ik een annulering doorgeven?

U kunt uw annulering uitsluitend per mail doorgeven. U kunt een mail sturen naar info @ haarlemtaxicentrale.nl.

Hoe kan ik een wijziging doorgeven?

U kunt uw wijziging uitsluitend per mail doorgeven. U kunt een mail sturen naar info@haarlemtaxicentrale.nl. Afhankelijk van de soort wijziging hanteren wij een wijzigingstoeslag van minimaal 7,50 euro.

Wie heeft voorrang bij ongeregeldheden?

Bij vluchtvertraging /verkeer kan het zijn dat de planning iets aangepast moet worden. In dit geval hebben de vertrekkende klanten naar luchthavens voorrang bij dan de klanten die met de vertraagde vluchten aankomen.